donderdag 30 januari 2014

Lekker warme sloffen!

Ik heb wederom een heel leuk recycleproject afgerond.
Ik heb van restjes 2 paar sloffen gemaakt.
Ik heb gebruik gemaakt van 2 broekspijpen van mijn oude broek (de rest draag ik van de zomer weer als korte broek).
Als vulling van de zolen de afgeknipte randen van een wollen deken. (Hannah heeft 2 wollen dekens in haar dekbedhoes maar ze waren te groot en zijn dus op maat geknipt)
En als voering een stuk fleece wat een vieze vlek had (vandaar voor bijna niks meegenomen uit de winkel).

Dit zijn de sloffen van Freddy.
Op zijn verzoek ben ik begonnen met de sloffen. Hij droeg eerst altijd spaanse sloffen maar als die nat worden gaan ze stinken en wassen kan je ze niet. Maar hij zweet ook weer snel en dát is ook nat toch? Deze sloffen zou hij nog meenemen in bed zó lekker zitten ze en zó warm zijn ze. Zo heb ik elke dag eer van mijn werk.

Mijn sloffen.
Als voering van de slof heb ik gebruik gemaakt van de mouwen van een oude wollen trui van mij.
En wat ik als versiering heb gebruikt mag je raden...

Het patroon heb ik zelf gemaakt en hoe je dat doet zie op de website van Instrucables.

Ik heb er alleen een gevoerde versie van gemaakt.
Je moet dan de voering en buitenkant apart in elkaar zetten. En bij de voering tegelijk de eventuele vulling vastmaken.

Vervolgens verkeerd in elkaar zetten en het hiel deel aan elkaar vast zetten.

Het hielgedeelte keren, en de punten aan elkaar vastzetten.

En met de hand (sorry geen foto van) de rest vastzetten. Dus het hielgedeelte aan de voorkant en de voorkant van de voering en de buitenkant aan elkaar.

2 opmerkingen:

Joke de Ruijter zei

Het ziet er weer geweldig uit, je hebt ook het: ik kan dat makkelijk zelf maken virus, merk ik al.

Joke Vermanen zei

Ja dat is heel ernstig en maakt dat je je hele huis virtueel gaat rondkijken om te bedenken wat je van alles zou kunnen maken. Gordijnen worden kussenslopen of tenten, broeken worden dus sloffen of tassen en manchetten van overhemden worden mini-portemonnaitjes =D