woensdag 30 januari 2013

Recycle je oude trui!

Er was eens een mooi wollen vest. Hij zat echt heerlijk en ik heb hem vaak gedragen omdat hij ook zo lekker warm is. Maar.... inmiddels is hij een beetje her en der gerekt en dus niet mooi in model. Dat heb ik al eens geprobeerd te herstellen door natmaken, rekken en drogen maar na 1 keer dragen zit hij weer in het verkeerde model.
Ook kwam hij een keer uit de was met 2 gaatjes, 1 in het voorpand en 1 onder de oksel... beetje jammer!
Dus besloot ik de trui de recyclen.

Dit is project 1 een warmtekruik met linzen erin, ook wel hittepit genoemd maar dan dus geen kersenpitten erin.





Zoals je ziet heb ik de schouderpartij afgeknipt omdat ik dat een mooi patroon vond. Dubbelgevouwen had ik meteen een mooie vorm voor als ik de hittepit op mijn buik wilde leggen. Dus de randen gezigzagd en dubbelgevouwen vastgestikt. Alleen de kant waar ze rits zat heb ik open gelaten.
Ik heb een zak gemaakt (recht ik had beter een zelfde vorm als de hoes kunnen nemen) van een oud laken en daar in 3 porties 1 kg linzen gedaan (gewoon bij de c1000 gekocht).
De hoes kan zo in de magnetron 3 minuten op 900 wat. Dan in de hoes, drukkers dicht en lekker opwarmen.

Geen opmerkingen: