dinsdag 15 januari 2013

Kerstjurk 2012

Begin ik vol goede moed aan mijn nieuwste berichten in 2013 besef ik me dat ik nog wat vergeten ben te melden!

Hannah's kerstjurk 2012....

Hij is mooi groen en paars, een combinatie van stoffen die we al eens eerder voorbij zagen komen. Hier even een foto van elke jurk die ik eerder maakte met 1 van deze stoffen.
Kerst 2009 (1,5 jaar):

Verjaardag 2010 (2 jaar):

Kerst 2010 (2,5 jaar):


En dan als laatste kerst 2012 (4,5 jaar):


We hadden besloten om het patroon in maat 122 uit te knippen en dan te kijken of het mét of zonder naad geknipt moest worden. Het werd met naad, maar uiteindelijk is hij nog steeds te groot. Ik heb een flinke zoom in de rok gelegd en het lint in de taille toegevoegd om zo te verbloemen dat hij daar te wijd is. Maar je ziet het nog wel aan de mouwen. Ach, wie weet heeft ze hem volgend jaar wéér aan en dan halen we de zoom eruit en past ie nog!

Eigenlijk ging deze jurk verder zonder rare fratsen of stress. Is weer eens wat anders he!

Hannah was er, zoals te verwachten, superblij mee!

Geen opmerkingen: